tisdag 6 maj 2014

Blir mer twitter aktivitet

Är inne i en period med en hel del andra saker än trading just nu. Tänkte därför att jag ska gå över till twitter mer aktivt istället för bloggen.

Min förhoppning är att få upp en del grafer där och delge vilka positioner jag tar vid stängning samt dess edgar.

Idag blev det inga inköp. Igår köptes ABB in, detta skrev jag på twitter.

Skulle sålt Ericsson idag efter 5 dagar men aktien handlas vid ett starkt stöd område och har positiva divergenser. Tar därför ett "manuellt" beslut att ligga kvar i aktien då jag finner att det finns en edge i det.

Hexagon skulle sålts i fredags då det var 5:e dagen, skulle blivit -1,8% i resultat där. Den aktien har också positiva divargenser och jag har valt att ligga kvar. Detta har visat sig felaktigt och idag gick den ner mer dryga 2%.
Fel av mig således men får se om den studsar upp nu närmsta dagarna så man kan komma över kring fredagens nivå eller liknande.

Har även Lupe och Alfa i portföljen sedan i fredags. Spännade med Lupe rapport imorgon. Enligt signalerna skulle jag har sålt idag då vi hade vinst men tycker grafen ser bra ut och hoppas på en positiv rapport då det varit tyst från bolaget en stund kan överraskningar få rejäl fart på kursen.

Alfa blev egentligen ett misstag att ta in igen i fredags. Får se hur man lyckas ta sig ur där.

Ses på twitter där jag heter ekdahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar