tisdag 29 april 2014

Dags för en update. Assa och Alfa på menyn

Dags för en daglig update.

Inte blivit så mycket handel sedan jag skrev sist egentligen. Har följande i portföljen nu:

Hexagon
Ericsson
HM
Tele2

De nya här är Ericsson som togs in i fredags. Detsamma gäller Tele2. Ericsson på signal och Tele2 på bra rapport och fin graf i mitt tycke. Brutit sig upp över ett fallande motstånd som hållt ett längre tag och det i kombination med rapporten ser jag som positivt på längre sikt. Ett uppköp kan även ligga i korten då det är för många operatörer på den svenska marknaden.

Idag köptes Alfa Laval  med edgen 1/86%. Detta då RSI1 noteras under 10. Detta har hänt 63 gånger de senaste 17 åren.
Aktien noteras även i Fearzone och har positiva divargenser i mina stochastic indikatorer.

Sålde idag Assa, var första dagen med vinst och dag 4.
Vinsten blev fin efter uppgången på rapporten idag med över 4%.
Vinsten i vår affär blev 2,9%. Mycket bra resultat! Jag ska medge att jag satt vid skärmen 17:15 och sålde av redan då. Tyckte den gått lite väl starkt, men helt onödigt att inte kolla graferna ordentligt i ett sådant fall och ge bort pengar. (Missade 70 öre.) Ett bevis på att man skall hålla sig till reglerna!

OMX ser stark ut och stängde på dagshögsta. Index har nu brutit ut ur den konsolidering vi kan se i 60 min grafen nedan. Blir intressant att se om det kan hållas uppe imorgon och vidare framöver. MACD har negativ divargens i dagsgrafen men den har precis avget en köpsignal ovanför nollan, detta borde ge bränsle uppåt.

Nasdaq fick till en fin svans igår och borde gå starkt även ikväll vilket skulle innebära risk-on!

Imorgon är det halvdag, se upp med det!

Fick in lite feedback igår men tar gärna emot mer.

Önskemål kom in på att jag mer detaljerat skall berätta hur dessa edgar uppstår. Förstår att de är lite frustrerande att inte veta vad det bygger på. Vill inte släppa på alla signaler som jag handlar efter men berättar oftast vilka ingredienser som är inblandade och ibland mer i detalj. Som idag med  RSI3 under 10. Det är en bra strategi om den används rätt och har historiskt fungerat bra på många Largecap aktier. 

Trevlig kväll!









2 kommentarer:

  1. Hej, hur har du programmerat d-stat exit I HK? har du lust att lägga upp en screendump på inställningsrutan?

    SvaraRadera
  2. Hej!
    HK skall komma med en uppdatering där det är möjligt att välja D-stat exit som exit alternativ.

    Så länge väljer jag att göra exit direkt vid 0,1% vinst. Denna ruta kan kryssas i och finns i den nedre delen av signalinställningsfönsteret.

    Säg till om du inte hittar så fixar jag den dump.

    SvaraRadera