söndag 10 maj 2015

Vecka 20

Förra veckans inlägg får anses vara bra. HM fortsatte att falla ända till i fredags då köparna kom in igen. HSen i SP är fortfarande aktuell men utmanas just nu. Nordea föll ca 4,5% innan köparna kom in vid ett stöd mitt på den stora marabouzon från januari.

Till veckan ser indexen betydligt bättre ut då nästan alla har långa svansar i veckografen på flera procent.

Intressanta aktier inför veckan:


Assa, lyckades få till en rejäl svans vid stöd och bildade en hammer i fredags under stark volym som kan ses i grafen. På veckobasis har inte volymen varit på denna nivå sedan 2010. Värd att bevaka för en uppstuds.



En annan aktie som jag är long i sedan en tid tillbaka är Atlas som precis testat stigande stöd från oktoberbotten 2014. Här vill jag se mer volym innan jag riktigt tror på vändningen men även här fick vi en hammer i fredags.


Kortade Hexagon direkt på rapporten och funderar på om inte gapet skall täckas här?

Som sagt nära att HSen faller i SP

I OMX funderar jag på om gapet skall återtestas eller om Anon/Strecket skall komma in på köpsidan och göra så vi fortsätter uppåt med potential till nya ATH?

Ska Sandvik upp på riktigt nu eller ska bara gapet täckas? Värt att bevaka!

Bra återhämtning i Swedish i fredags. Stöd av konsolideringsbotten samt MA200. Bör prova att studsa upp härifrån.


Lycka till i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar