söndag 17 maj 2015

Vecka 21 Indexgenomgång

Blandad kompott i förra veckans inlägg. Har vänt på steken i SP bland annat, se nedan.

Få aktier jag finner riktigt intressanta inför veckan. Ska försöka komma ur Autoliv, Atlas och Swedish match som jag sitter på för att arbeta mer likvid. Det är iaf tanken. Så denna vecka har jag gjort en mer gedigen index genomgång.

De enda nya som ser relativt bra ut bland aktierna är Stora och SHB, se nedan.


Index genomgång

DJ

Ska vi bryta ur konsolideringen och bryta ur squeezen?
Om den större kanalen är riktig kommer vi få se en touch till på golvet framöver men sqeezen har absolut chans att aktiveras nu.


DAX

Stängde precis ovan Fib 50% av torsdagens stapel i fredags. Om man istället tittar i 60 min kan vi stiga till 12000 området utan att det betyder något för fortsättningen om OHSen skall beaktas.


Nasdaq Composite

Stigande kanal efter positiv flaggutbrott tidigare i år. Dock inte tagit ut ATH men sniffat på nivån som betecknas av övre blå horisontella linjen. MACD kan hjälpa till uppåt om vi bryter ATH.


OMXS30

60 min. Visst vi är i en stigande kanal men 1646 måste tas ut. MACD tvekar desutom och MA200 kommer smygande som ett spöka ovanifrån. Skulle inte lita på en uppgång härifrån om den inte blir rejäl och volymen är med.


RTS, Ryssland

Här är det samma situation som OMX 60 min men detta är dags grafen. Så länge inte 1115 området är krossat så är jag negativt inställd och tror vi kan få se rekyl här ifrån. MACD tvekar dessutom.


SP500

Riktigt intressant just nu med denna fina OHS som kan ge 56 pkt vid utbrott. MACD är dock inte med i 60 min men är på väg att bryta sin negativa trend i dagsgrafen vilket får ses som prio ett.



Lycka till i veckan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar