fredag 7 februari 2014

Fredag med fina uppgångar

Fredag och snart helg.

Blev en del förändringar i portföljen idag.

Assa rapporten togs lyckligtvis emot positivt. Kursen tog fart innan lunch då jag sålde halva min position och sålde resten på stängning. Aktien bildade en negativ formation vid ett tidigare motståndsområde. ( Se 60 min graf nedan)
Vinsten blev ca 3% från dess att jag ökade i den i onsdags.

Telia gjorde mig inte heller besviken. Tagit sig igenom MA200 och handlas nu vid fib och gapmotstånd. Tycker dock det är så pass positivt att den brutit MA200 att jag väljer att ligga kvar. Den har även en bit kvar upp till MA200 i 60 min även om vi kan få se ett återtest av MA200 i dagsgrafen , ca 48,60 innan det bär av upp dit vid 51 kr idag. Kan isf bli ett bra tillfälle att öka då återtest av MA200 som håller i regel är väldigt positivt.

Securitas hade också en fin dag med uppgång på 1,5%. Den har ca 1,8% kvar upp till MA200 i 60 min vilket är målet. Förvisso körde den in i MA50, dagsgraf idag men jag tycker ändå den ser ut att samla kraft på dessa nivåer och MACD histogrammet är stigande.

Gällande OMX kan man skönja möjligheten till en tillfällig topp (60 min) där möjligen 1293 gapet skall stängas innan vi provar för mer uppgång. Svårt att se att vi kan gå över 1323 (MA200 , 60 min) när RSI2 i dagsupplösning står i 88.

Dock är det väldigt bra fart i uppgången med gap var och varannan dag på senaste och även hög volym. Volymen var förvisso även hög i nedgången.
Det talas för lite om skuldtaket i USA och SP500 befinner sig nu vid första styrketestet under denna uppgång från botten tidigare i veckan. RSI2 börjar bli ansträngt och en rekyl ner mot 1767 ser jag som hälsosamt.

Sitter således kvar med:

Swedbank
Nordea
Telia
Securitas

Återkommer med inlägg på söndag. Trevlig helg!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar