måndag 10 februari 2014

Lugn måndag med en riktig Bull call

Tycker index ser något ansträngt ut men ändå positivt. RSI 2 är dock över 90 vilket inte kan hålla allt för många dagar.

Blev bara att behålla Securitas i portföljen, blev slakt på rapporten men återhämtade sig fint med en rejäl svans på nedsidan med vändning kring stigande stöd som varit intakt sedan 2012. Blir intressant att följa.

Sålde i övrigt Nordea, Swedbank och Telia. Alla med vinst fast Swedbank är back totalt men denna affär blev positiv sedan jag bytt hävstång för att inte riskera att knockas.

Kan ha sålt alla bolagen för tidigt men samtidigt är det farligt att jaga sista kronan då index är ansträngt. RSI2 över 90 samt vid flera viktiga motstånd. MA200 60 min och Fib 50% för senaste nedgången.

Dock ser både Nordea, Telia och Swedbank likartat ut som index i 60 min upplösning och det kan vara en uppladdningsfas för vidare uppgång.

Swedbank tycker jag tappat en del styrka och ser inte så positiv ut i dagsgrafen men den som vill chansa kan behålla den med stop 171,30 bryts.

Telia har stängt sitt gap och det brukar oftast innebära att den ångar på en bit till uppåt. Sålde idag för att ta de säkra före det osäkra och inte jaga den sista kronan upp till MA200 60 min.

Nordea, fick sälj signal idag. Hade gärna sett att den provat MA200 60 min men tror inte den tar sig över i ett första försök utan rekyl då RSI2 >90. Momentum i MACD saknas dock inte som kan ses i grafen nedan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar