torsdag 6 februari 2014

Upplägg

Undrar om man tar sig vatten över huvudet genom att försöka starta en blogg igen.

Skriver en del på twitter under namnet @ekdahl men ibland känner jag att analysen borde få en större förklaringen tillsammans med diagram etc.

Min arbetsdag är 17-17:30 då jag skannar igenom marknaden efter signaler som ger bra edge i marknaden.
Affärerna har en tidshorisont på 1-5 dagar beroende på om säljvillkoren infrias eller om traden går åt fel håll så stänger jag positionen 17:20 dag 5.
Signalerna bygger på svaghet och jämviktspendling och fungerar bäst i en lätt stigande marknad som vi haft sista tiden.

Vilka positioner jag tagit kommer komma upp på bloggen efter 17:30.

Jag följer börsen och nyhetsflödet till vardags så mycket det går i kombination med mina heltids studier och har kommit fram till att detta är det bästa sättet för mig att handla.

Hoppas på utvecklande diskussioner och goda affärer.

Just nu ser OMX30 index ut så här. Kan tänka mig en utveckling som pilarna visar, även om det ser ut att kunna ta fart vidare uppåt redan nu efter ett antal timmars vila på dessa nivåer. MACD börjar dock komma upp mot tidigare motstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar