söndag 16 februari 2014

Söndag i det längre perspektivet

Godkväll!

Har valt att gör denna söndagsupdate på indexen i de längre upplösningarna.

Det finns en del kvar att bevisa i alla index utom ett och det är Nasdaq.
Det som gör det extra intressant att just Nasdaq ser som mest positivt ut och faktiskt fick en högre veckostängning än vad vi såg kring dessa nivåer i början av året. Se grafen nedan.

Nasdaq är ett index som sägs innehålla mer risk traditionellt sett med teknik och annat. Om Nasdaq då går bättre än SP och DOW ser jag det som en risk-on bekräftelse och som en bull signal. Det läskiga med Nasdaq är dock att indexet gjort den senaste uppgången i en väldigt snabb takt utan återtest av viktiga nivåer. Detta som jag tidigare nämnt gör att risken för ett utbrott över den tidigare toppen kan bli falskt. (Den var över och nosade i fredags)

Det som inte övertygar mig är att de övriga indexen har en del kvar att bevisa.
DJ klarde inte att ta ut Marabouzolinjen ( Mitten av en längre stapel helt täckt av en färg) i veckografen. Om detta görs i början av nästa vecka är det givetvis positivt.

SP ser starkt ut efter den fina svansen på nedsidan i förra veckans stapel som mycket riktigt följdes upp med en veckas uppgång om än väldigt stark. Här vill jag gärna se hur ett försökt att ta ut tidigare toppar utvecklar sig.

OMX gjorde en fin vändning på MA20 i torsdags i dagsgrafen vilket resulterade i en rejäl svans på nedsidan. En hammer formation.
Jag känner mig dock inte helt trygg med att festen skall fortsätta så länge vi inte sett en högre topp.
En vändning här omkring skulle inte se bra ut i månadsgrafen.


Det troligaste är nög att vi får se konsoliderade marknader till veckan/framöver.
En viss nedgång bör komma då det var länge sedan jag hade några köpsignaler.
En konsoliderande marknad är ett bra swingtrading klimat.

Lycka till imorgon!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar