måndag 31 mars 2014

Köper SKF och Telia

Ursäktar utebliven blogg i fredags.

Blev att sälja Nordea och öka i HM då. Försäljningen av Nordea var ett riktigt bottennapp då den steg dryga 3% idag, ibland händer det när man följer strategier som dessa där man går ur första dagen med vinst.

Blev en marginell vinst där på 0,2%. Något mindre med andra ord.. Men en vinst är en vinst!

Tankade på i HM som vände upp idag då edgen blev starkare för uppgång.

Dagens affärer blev ett köp i SKF som gick in i Fearzone pga den kraftiga nedgången i förmiddags. Det kom sedan en snabb upphämtning men aktien stängde på -1,13%.

Edgen här är 0,7/82%

Telia har aktiverat en OHS som kan ta oss upp till 51kr, vilket är 4,5% från denna nivå. Här har en position tagits och en till laddning kan det bli tal om vid återtest av nacklinjen. 

Gällande Swedbank ligger jag kvar då den fortfarande befinner sig i Fearzone och avvaktar att den skall gå ur denna. 

Africa oil stoppades jag ut ur i fredags. Tur att den positionen var mindre än vanligt då den blev ett riktigt bottennapp på rapporten.

Fingerprint har jag inte heller glömt. OHSen är fortfarande aktiv men grafen ser inte lika tilltalande ut idag som när positionen togs. Behöver se en vändning här annars kommer jag sälja positionen. Återkommer när förändring sker. 

OMX

Har också aktiverat den OHS jag nämnde i förra veckan. Den skulle kunna ge oss ca 1400 på index eller 38 punkter från dagens stängning. Vi har även momentumet med oss i form av MACD samt den positiva månadsskiftes effekten.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar