onsdag 12 mars 2014

Onsdag, Fingerprint entré

Svajar vidare på börserna. Det intressantaste i index väg är att Nasdaq ser skenbart bra ut med en fin grön stapel. Det är bara det att den stängde precis på ett motstånd från en av topparna 2000, se horisontell linje nedan och tog inte sig upp speciellt långt på gårdagens stapel. I övrigt väldigt positivt att Nasdaq går bäst av de amerikanska.

En snabb titt på OMX i 60 min avslöjar att vi fick en vändning på Fib 61,8 och sedan ett försök att ta ut MA200 som misslyckades. Detta kan ge mer neråt. Jag tror på en botten i det grönmarkerade området nedan 26 mars, +/-7 dagar om cyklerna skall upprepa sig.

Aktie förändringar idag: 

Assa- Ökat då edgen ökat samt att vi fick till en rejäl svans nedåt med vändning på stigande stöd sedan 2012 även om det inte exakt hållit alla gånger. Men aktien är i Ferarzone och rejält nedtryckt i RSI2 samt att positiva divergenser kan tydas vilket tillsammans talar för uppgång.

Fingerprint- Första gången jag rör denna aktie tror jag. Gillar inte upp haussade bolag likt detta.
Nu är läget dock så att vi har en OHS som aktiverats samt en triangel som brutits under stigande volym = Mycket positivt. Aktien steg med druga 7% idag vilket kan känns hårt att gå long på. Detta är ofta en psykisk fälla. Jag tog därför en liten position idag med möjlighet att öka på den imorgon vid bekräftelse.

Getinge- Ingen förändringar här. Gått 3 dagar och jag ligger still. Blev lite rally på eftermiddagen men stängde svagt. Får se om vi provar mer uppåt imorgon. Ger fler och fler köpsignaler för varje dag.

Electrolux- Kom in i denna igår på en signal som sedan visade sig bli falsk. Lite jobbigt när en sjönk så pass mycket idag. Idag gav den dock signal med fin edge så stannar kvar och säljer första dagen med vinst eller efter max 5 dagar.

Efterfråga gärna analyser på aktier eller index så tar jag mig en titt!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar