måndag 3 mars 2014

Ny vecka med oroligheter

Så har då Ryssen vaknat. Tvivlar på krig och tror att detta mycket är ett maktspel och ett spel för gallerierna. Den deadline som är utsatt inatt kl 04:00 är dock spännande att följa. Det intressantaste vore att få se vad Putin gör om inget har framkommit vid 04 inatt. Fick dock precis höra att denna uppgift dementerats vilket gör hela situationen än mer lustig. 

OMX Index backade mindre än DAX och stannade över MA200 vilket är nästa stöd. Sedan avlöser stöden varandra. 
MA50 på 1326
MA100 samt kanalbotten sedan i juni på 1304
MA200 på 1265. 

Redan nu är OMX något nedtryckt och RSI3 står i 13 i dagsupplösning. Att köpa index där under har gett en positiv edge på 0,5% avkastning i snitt med 61% sanolikhet för vinstaffär. 
Jag ser det som attraktivt att hitta någon positiv formation i intervallet 1316-1293. Om vi går under där har de flesta stigande stöden brutits och en ny lägre botten kommer sättas vilket skulle vara negativt. 

Gällande aktier så ligger jag självklart fel i Assa just nu men edgen är fortfarande hög för uppgång. 316 kr ska helst hålla annars är det möjligt att gapet på 300 skall stängas. Enligt min 5 dagar exitmodell skall vi hålla den som längst till torsdag denna vecka. Aktien klev även in i Ferarzone idag vilket även det ensamt ger en bra edge för uppgång. 

Aktier jag tycker ser intressanta ut på rekylen är:

Ericsson. Nära MA200 nu. Tidigare brutit en triangel som kan ge dryga 90 kr. Bara positivt om utbrottsnivån återtestas och jag skulle gärna fånga den kring MA200 som just nu är på 80 kr och även MA50 hittar vi på 79. Kan tänka mig att de krävs en del för att vi ska igenom där. 

SSAB. Har i princip stängt sitt gap sedan uppköpet i Finland. Positiva omslag ovan 46 kr letas. Triangeln fortfarande i spel som kan ta oss upp mot 57 kr på sikt. 

Electrolux. Positiv Bullishharami i fredags även om den kom efter en tids uppgång ser jag den som positiv då den kom under högvolym. Backade tillbaka idag men så länge det stigande stödet håller samt MACD tickar på uppåt har vi chans att nå 160 kr för att stänga gapet på riktigt som jag inte tycker vi gjorde i fredags. 

Transcom som jag skrivit om tidigare har lite tidsnöd gällande brottet av triangeln. Stod emot nedgången bra idag och volymen var hög. Måste bryta ut inom 2 dagar för att det skall se bra ut. 

Cavotec ser verkligen inte bra ut. Utbrottet blev falskt och vi fick en rejäl nedgång idag under hög volym. Aktien handlas dock i ett stödområden och RSI är nedtryckt samt vissa positiva divergenser kan tydas vilket gör att den får stanna i portföljen ett tag till. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar