tisdag 18 mars 2014

Säljer ABB, USA indexen identiska

Uppgång idag igen och nu har vi tagit oss över 1357 vilket gjorde att om man handlat på den första index signalen förra tisdagen för köp skulle man sålt idag, 5 dagar, med vinst.

Glömde tala om att det var säljdags för Assa igår, 5 dagar passerade och första dag med vinst som blev 3,2%. Mycket bra resultat. Dock blev resan dit väldigt stökig vilket gjorde att jag blev utstoppad ur min Minifuture i fredags morse. Mycket olyckligt med tanke på de senaste dagarnas utveckling i aktien.

Håller på att optimera valet av hävstång gällande minisar för att undvika att bli utstoppad i framtiden.

Idag säljer jag ABB som gått ur Fzone och ökat på ytterligare 0,75%. Var således ett bra beslut att stanna ytterligare en dag i aktien. Totala avkastningen blev således 2,0%.

Getinge väljer jag att behålla. Den affären ligger inte på plus än och aktien är fortfarande i fzone samt att det inte passerat 5 dagar sedan i fredags när jag valde att kasta ut den och ta in den på nytt igen då edgen bestod på samma sätt som när jag tog in den första gången den 7 mars.

Innehav just nu:

Fingerprint
Getinge

Gällande indexen har OMX gått över till att bli positiv även på kort sikt, det samma gäller SP och DJ medans Nasdaq som mäter riskviljan i marknaden balanserar precis mellan positivt och negativt.

På OMX passerades MA200 i 60 min som nu säkert skall återtestas, 1352,4 just nu. Detta så de kortare medelvärdena hänger med uppåt. Nästa hinder på vägen upp är 1365.

De tre amerikanska indexen ser nästan identiska ut i sina 60 min grafer. Kan behöva en lite rekyl eller avvaktan på dessa nivåer så medelvärdena följer med innan tex SP utmanar den lokala tidigare toppen på 1874.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar